En, heb jij de eerste stappen al gezet?

Heeft mijn vorige blog je al aan het brainstormen gezet?
Heb jij het al uitgewerkt?
Wat is het doel van jouw website?
En wat wil jij kunnen doen met je website?

Heel goed.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je wat meer informatie wilt…
Want welke doelen zijn er?

Dan beginnen we bij de basis.
Bij een 7-tal doelen waar we ons op kunnen richten:

  1. Bezoekers naar je website trekken
  2. Content marketing toepassen
  3. Je lijst opbouwen
  4. E-mail marketing inzetten
  5. Interactie aangaan met je bezoekers
  6. Je Call to Actions
  7. Je conversie verhogen

Hoe trek jij bezoekers naar je website? En waarom wil je dat?
Zoals ik al eerder schreef, is je website de basis van alles. Alles leidt naar je website.
Werk dat voor jezelf uit. De focus moet gericht zijn op hoe je meer bezoekers kunt krijgen. Welke online en welke offline middelen zet je daarvoor in?

En als je het hebt over content marketing, werk je voor jezelf uit:

– Wie je doelgroep is
– Wat het probleem is wat bij hen leeft
– Wat de oplossing is, zonder in detail te treden
– Wat het resultaat is dat jij hen biedt

Vergeet daarbij niet je content te versterken met afbeeldingen, video, referenties etc.

Je lijst opbouwen doe je door bezoekers te vragen actie te ondernemen. Je wilt immers dat ze:

  • zich aanmelden voor jouw gratis download
  • en tevens ontvangen ze jouw nieuwsbrief of (video)blog

Onthou ‘het geld zit in je lijst’. Dit zijn de prospects waar je een relatie mee op gaat bouwen.

Via e-mailmarketing ga je communiceren met je lijst. Dit wil je natuurlijk regelmatig doen. Bedenkt hoe vaak voor jou ‘regelmatig’ is en wàt je dan wilt delen. Maar bepaal ook wanneer je communiceert. Welke dag en welk tijdstip.
Je wilt een ‘know-like-trust’ relatie opbouwen. 
Je wilt je kennis, tips en informatie delen.

Onthou dat 80% van je e-mail marketing bestaat uit het delen van waarde. 20% van de marketing bestaat uit promotie van je dienst(en).

En hoe ga jij de interactie aan met je doelgroep?
Luister jij naar wat je doelgroep vraagt?
Door te reageren op vragen op je blog/social media krijg je inzicht in wat je doelgroep zoekt/vraagt.
En door het delen van waardevolle informatie via social media kun jij je lijst vergroten.

Heb jij dit al voor je bedrijf uitgewerkt?

En welke Call tot Actions (CTA) heb jij bedacht? Welke acties wil jij dat bezoekers ondernemen?
Heb jij op iedere pagina een CTA?
Leid jij de bezoekers door naar je volgende pagina’s middels een CTA?
En opent zich dan een nieuwe internetpagina of niet?

En ten slotte wil je natuurlijk de conversie verhogen. Je wilt uiteindelijk meer bezoekers die actie ondernemen. Die zich aanmelden voor je nieuwsbrief, blog of dienst.
Je kunt je conversie verhogen door:

  • statistieken bij te houden van aantallen abonnees, bezoekers, aanmeldingen webinars etc.
  • door zo nu en dan iets te veranderen en te kijken wat er gebeurt.
  • vooraf goed te bedenken wat je wilt dat mensen doen. Wees helder met je CTA.

Je begrijpt dat het vullen van je website niet iets is wat je even doet.
En dat er veel is om over na te denken.

Maar weet ook dat je dit niet allemaal alleen hoeft te doen. Een VA kan je hier juist goed bij helpen.

Met je meedenken en de juiste vragen stellen.
En het allerbelangrijkste, je helpen met het implementeren van alles.

Met deze blog ben je weer een stap verder op weg geholpen. Heb je mijn vorige blogs ook al gelezen?

Heb je vragen of wil jij je ervaringen delen, laat gerust een reactie achter of neem contact met mij op.