Vraag jij je wel eens af hoe jij als éénpitter je bedrijf draaiende moet houden terwijl je druk bezig bent met je 1 op 1 VIP dagen of coachingsessies in real life? Want dan heb je eigenlijk helemaal geen tijd voor acquisitie.

Vraag jezelf dan eens het volgende af:
Hoe zichtbaar ben ik online?

Heb jij een website of ben je online ondernemer?
Iedereen kan een website hebben. Wat je ermee doet bepaalt of je een online ondernemer bent. Het hebben van een website alleen is niet voldoende. Lees ook eens mijn eerdere blog ‘Doe jij aan online ondernemen?’

Alles draait om zichtbaarheid

En als we het hebben over online zichtbaarheid, dan kun je denken aan:

Je eigen website: richt de tekst op je doegroep zodat hij of zij zich herkent, wie ben jij als persoon, wat is je marketingboodschap, vermeld referenties.

Social media: LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram, Youtube, Persicope etc.

Online netwerken: groepen op LinkedIn, Online netwerken, vakbonden.

Online Marketing: delen van tips en waardevolle info, gerichte mailing naar je lijst of LinkedIn relaties.

En als je gaat werken aan je online presentatie en je laat iets zien van je bedrijf, moet je ook iets van jezelf laten zien.
En dat is soms best moeilijk. Maar het belangrijkste is dat je ergens begint. Het aanscherpen of bijschaven van je teksten kan altijd.

Van belang is dat jij:

 authentiek bent. Laat mensen zien wie jij bent. De persoon achter het bedrijf.

onderscheidend bent. Op welke doelgroep richt jij je? Hoe profileer jij je? Val jij op in het oerwoud van concullega’s?

luistert naar je doelgroep. Weet hoe jij je doelgroep kunt helpen. Waar zij mee worstelen. Wat voor oplossing bied jij voor het probleem wat zij hebben?

je houdt aan de 80/20 regel. Slechts 20% van de informatie die je deelt is promotie van je diensten en 80% van de informatie bestaat uit tips of andere waardevolle informatie.

Als we nog even inzoomen op die 80/20 regel, dan kun je met die 80% aan waardevolle informatie en tips denken aan het delen van interessante blogs of artikelen die jij hebt gelezen en waardevol zijn voor jouw doelgroep. Maar zeker ook tips over de problemen waar jouw doelgroep mee worstelt.
Vervolgens zoom jij met de 20% van de berichten in op wat jij met jouw kennis en expertise voor je doelgroep kan betekenen.

Tot slot nog mijn advies:

Kies wat het beste bij jou en je doelgroep past.
Kies een paar, bijv. drie manieren waarop jij je marketing gaat doen.
Ga hier actief mee aan de slag en hou vol!

Succes met het werken aan jouw online zichtbaarheid!

Heb je vragen of wil jij je ervaringen delen, laat gerust een reactie achter of neem contact met mij op.