Zoals ik in een van mijn eerdere blogs al schreef, is er steeds meer vraag naar virtuele professionals die expert zijn in hun vakgebied. En ook ik, als ondernemer, heb de behoefte om vrijgespeeld te worden van taken die eigenlijk prima door een virtueel professional uitgevoerd kunnen worden. Iemand die een expert is in haar eigen vakgebied. Zodat ik mij kan richten op de next level en kan werken AAN mijn bedrijf in plaats van IN mijn bedrijf. Hoe fijn is dat?! Maar omdat ik wel een bepaalde kwaliteit wil uitstralen, heb ik een expert aangehaakt die mij helpt bij het vergroten van de online zichtbaarheid van mijn bedrijf. Waardoor ik kan groeien. Werken aan je online zichtbaarheid is namelijk niet iets eenmaligs. Klanten moeten 7 tot 12 keer van je hebben gehoord, je via social media voorbij hebben zien komen, voordat ze bij je kopen. Dat betekent dus dat je continu zichtbaar moet zijn.  
  Ik heb gekozen voor Marlou Minten. Een virtueel professional, een expert, die het leuk vindt om continu bezig te zijn met online zichtbaarheid. Die zich als marketing en communicatie professional heeft gespecialiseerd. En die weet waarover ze praat. Marlou gaat mij helpen met mijn contentkalender, het maken en plannen van nieuwe content vanuit al het materiaal wat ik al heb. En met het optimaal inzetten van Instagram. Een platform waar ik sinds kort ook zakelijk actief op ben. En waarvan ik eerder dacht, jeetje, nog weer een platform…. Moet ik daar nu ook wat mee? Is dat voor mij wel het juiste platform om klanten te krijgen? Herkenbaar? Ik merk dat ondernemers nog zoekende zijn naar de juiste manier van Instagram inzetten voor hun bedrijf. Daarom is het voor mij nu extra belangrijk om Instagram in te gaan zetten. Om juist nú op te vallen en meer klanten te krijgen. En dan vind ik het extra fijn om hierbij hulp te krijgen van iemand die zich heeft verdiept in online marketing en o.a. in Instagram en die voor mij sparringspartner kan zijn.
 
Het aanhaken van een virtueel professional is een goede investering in de verdere groei van mijn bedrijf.
Want wil ik verder groeien met mijn bedrijf als Virtueel Business Manager, zal ik bepaalde dingen anders moeten doen dan voorheen. En een van mijn grootste knelpunten is mijn online zichtbaarheid. Niet dat ik niet online zichtbaar ben. Integendeel. Er mist echter een strategie. En continuïteit. Het gaat nu meer lukraak en wanneer ik er tijd voor heb. En zonder doordachte strategie. En daar waar ik mijn eigen klanten adviseer om te werken met een contentkalender die aansluit bij hun strategie, kwam ik er zelf maar niet aan toe om er een voor mijn eigen bedrijf te maken. Gelukkig is dat nu verleden tijd 😉 Zet jij Instagram al in voor jouw bedrijf? Werk jij met een contentkalender voor continue zichtbaarheid? En heb jij een virtueel professional of teamlid aangehaakt om je te helpen bij je online marketing? Ik lees graag je reactie onder dit blog! Je vindt mij op Instagram via deze link.